Kofte (Kofta in Arabic) Siniya

And, the main dish is Kofte(Kofta in Arabic) Siniya, Grilled Lamb Meatball with Tahini Sauce. Meatball is the leftover from Turkish Manti that I made 2week ago. Tahini sauce is Tahini, Lemon Juice and Water, Salt. That’s all. I sprinkled Pine Nuts on it. Can you recognize them? The Plate is Japanese Artisan from Chiba.
メインディッシュはコフタ・シニヤ。二週間前に作ったマントゥの具の残りのラム肉と玉ねぎの混ぜ物。冷凍しておいたものを解凍して、細長く形を練り直して焼いただけ。下に敷いたのはタヒーニソース。タヒーニをレモンジュースとよく混ぜ合わせると化学反応を起こす。そしたら水で溶けるようになる。そこに塩。松の実をたっぷり散らしたのが見えるかな?クレソンはいつもの有機栽培八百屋で買ったもの。清流でクレソンだけを作っている長野の農家のものとのこと。お皿は房総半島の先っぽで行ったイベントで、陶芸家のアニキから買ったもの。 IMG_3479

Voila! 3 Middle Eastern Cookings!
はい、三つの中東料理。やっぱりiphoneじゃなく、一眼で撮ったほうがイイよ。調理にかかった時間は30分足らずでした!

IMG_3499


投稿日

カテゴリー:

投稿者: